View Single Post
  #43  
Old 29-08-19, 06:01
Dave D. Dave D. is offline
Registered User
 
Join Date: Mar 2013
Location: Canada
Posts: 72
Default Pushback

Quote:
Originally Posted by M38CDNBill View Post
Unfortunately Patrick, we live now in a country full of little pink rabbits... Here is an Internet link that will give you access to see how we were welcomed during the historic and military parade that took place on July 3, 2008 for the 400th anniversary of Quebec City. If the anti-riot forces had not been there, we would have had a real bad time.

https://www.youtube.com/watch?v=AawsZV5xTw8
After watching that video I'd move all the grumpy people out of Quebec. Are we in the twi-light zone? Tough crowd.....have we educated them?

I've been following along on Steel Soldiers and you guys sure have expanded on the story, geez.

I still want to help those individual owners that have been given MV restrictions in Quebec.

Does anyone have some direction on how we can help?

Currently I'm reaching out to the Insurance Bureau of Canada, the Canadian Press and all the Quebec Ministers until this goes away. I'm doing it at a personal level but it also affects future business plans.

How are my buddies from Quebec going to drive to Alsask to see the Civil Defence museum and radar dome in Saskatchewan?

This restriction must be a mistake. All the manufacturers of all the various types of collected vehicles DID NOT tell SAAQ all Military Vehicles are built for off road use only. That would be business suicide. It appears so ridiculous I'm surprised it's not April Fools Day.

We all want to know who's responsible for this mistake and how fast they can get it fixed.

How can we help?

Are tourists welcome in Quebec in their MV's ?

Google French Translation

[DEVIS = M38CDNBill; 262977] Malheureusement, Patrick, nous vivons maintenant dans un pays peuplé de petits lapins roses ... Voici un lien Internet qui vous permettra de savoir comment nous avons été accueillis lors du défilé historique et militaire qui a eu lieu. lieu le 3 juillet 2008 pour le 400e anniversaire de la ville de Québec. Si les forces anti-émeute n’avaient pas été là-bas, nous aurions vraiment passé un mauvais moment.

[url] https://www.youtube.com/watch?v=AawsZV5xTw8 [/ url] [/ QUOTE]

Après avoir visionné cette vidéo, je ferais sortir tous les grincheux du Québec. Sommes-nous dans la zone à deux lumières? Une foule difficile ..... les avons-nous éduqués?

Je vous ai suivi sur Steel Soldiers et vous avez certainement approfondi votre histoire, mon Dieu.

Je veux toujours aider les propriétaires individuels à qui des restrictions de MV ont été imposées au Québec.

Quelqu'un a-t-il une idée de la manière dont nous pouvons aider?

Je contacte actuellement le Bureau d'assurance du Canada, la Presse canadienne et tous les ministres du Québec jusqu'à ce que cela disparaisse. Je le fais à un niveau personnel, mais cela affecte également les futurs plans d'entreprise.

Comment mes amis québécois vont-ils se rendre à Alsask pour visiter le musée de la Défense civile et le dôme radar en Saskatchewan?

Cette restriction doit être une erreur. Tous les fabricants de tous les types de véhicules collectés NE DIT PAS à la SAAQ que tous les véhicules militaires sont construits pour une utilisation hors route uniquement. Ce serait un suicide commercial. Cela semble tellement ridicule que je suis surpris que ce ne soit pas le poisson d’avril.

Nous voulons tous savoir qui est responsable de cette erreur et à quelle vitesse ils peuvent la réparer.

Comment pouvons nous aider?

Les touristes sont-ils les bienvenus au Québec dans leurs MV?
Reply With Quote